Wszyscy zatrudnieni w ATERIMA MED Opiekunowie osób starszych mają pewność, że podczas pracy w Niemczech zawsze mogą polegać na swoich Koordynatorach.
Stałe wsparcie dla opiekunów osób starszych
Wyjazd do pracy w Niemczech może być stresujący, zarówno dla nowych pracowników, jak i Opiekunek osób starszych z doświadczeniem, które wyjeżdżają na nowe miejsce pracy. Zadaniem Koordynatorów ATERIMA MED jest stałe wspieranie Opiekunek. Odpowiadają oni na pytania, reagują na ewentualne problemy, doradzają i jeśli to możliwe – spełniają prośby pracowników.
Rekruterzy ATERIMA MED składają opiekunom propozycje wyjazdu, dopasowaną do ich kompetencji, czyli znajomości języka niemieckiego oraz posiadanego doświadczenia w opiece nad osobami starszymi lub niesamodzielnymi. Wyjazd na ofertę pracy w Niemczech jest możliwy już w ciągu 2-3 dni od podpisania umowy. Warto jednak wiedzieć, że czas oczekiwania na ofertę jest w dużej mierze uzależniony od kwalifikacji i dyspozycyjności opiekuna.
Opieka od samego początku
Koordynatorzy na bieżąco przekazują Opiekunkom wiele informacji – podają wszelkie szczegóły dotyczące potencjalnego podopiecznego, jego stanie zdrowia, informują o zakresie obowiązków na miejscu pracy i szczegółach dotyczących wynagrodzenia w opiece seniora. Wszystkie oferty pracy w Niemczech w ATERIMA MED są stale aktualizowane i sprawdzane.
Po zaakceptowaniu oferty przez Opiekuna, jego profil jest przekazywany rodzinie podopiecznego. Przed wyjazdem do Niemiec, Koordynator przekazuje Opiekunowi wszystkie niezbędne informacje w tzw. liście wyjazdowym. Jest to o dokument, dzięki któremu Opiekunowie poznają jeszcze więcej szczegółów o ofercie, na którą wyjeżdżają m.in. o stanie zdrowia seniora czy warunkach mieszkaniowych. Więcej informacji na temat pierwszego dnia na nowym miejscu pracy w Niemczech znajdziesz w naszym artykule.
Masz problem? Zadzwoń!
Koordynatorzy są z Opiekunami w stałym kontakcie telefonicznym i e-mailowym – w trakcie oraz już po zakończeniu pracy w Niemczech. Twój Koordynator jest zawsze do Twojej dyspozycji. Ważne jest, aby zawsze kontaktować się z nim w następujących sytuacjach:
- masz wątpliwości lub pytania związane z umową, wynagrodzeniem lub zakresem obowiązków w opiece nad osobami starszymi,
- chcesz ustalić termin wcześniejszego wyjazdu do Polski,
- stan zdrowia podopiecznego nagle się pogorszył – należy pamiętać, że opieka nad osobami starszymi to praca dynamiczna, w której stan podopiecznego może ulec zmianie (np. w przypadku podopiecznych z demencją lub chorobą Alzheimera),
- masz problemy związane z komunikacją z podopiecznym lub jego rodziną (np. w sprawach związanych z domowym budżetem Opiekunki)
Jeśli czujesz potrzebę podzielenia się z kimś swoimi problemami i troskami – zadzwoń do nas! Twój Koordynator wysłucha i doradzi najlepiej jak potrafi. Pamiętaj, że każda Opiekunka osób starszych zatrudniona w ATERIMA MED może również skorzystać z dyżurów ekspertów: doświadczonej pielęgniarki oraz dyżuru „Wsparcie w trudnych chwilach”.
Jak Opiekunowie oceniają kontakt z Koordynatorem?
W czerwcu 2016 roku przeprowadziliśmy anonimowe badanie, do którego zaprosiliśmy wszystkich Opiekunów osób starszych ATERIMA MED. W ramach badania, zadaliśmy ponad 50 pytań. Kilka z nich dotyczyło współpracy z Koordynatorami opiekującymi się Opiekunami w Niemczech. Otrzymaliśmy odpowiedzi od 464 osób – nasi pracownicy ocenili nas bardzo wysoko! 70% Opiekunów wysoko ocenia zaangażowanie Koordynatorów ATERIMA MED, a 86% pracowników ceni nas za kulturę osobistą i uprzejmość. Więcej informacji na temat badania satysfakcji Opiekunów osób starszych ATERIMA MED znajdziesz tutaj.
Zespół ATERIMA MED tworzą ludzie, którzy brali udział w kształtowaniu się rynku usług opieki nad osobami starszymi w Polsce. Od początku naszej działalności udało nam się zgromadzić ogromną wiedzę i zdobyć cenne doświadczenie, które pomaga nam w lepszym rozumieniu wszystkich naszych Opiekunów! Koordynatorzy ATERIMA MED nigdy nie zostawiają Opiekunów samych z problemem – można na nich liczyć również w weekendy i święta.